gammelfarmorfarfarmor

Jag funderade på en sak... Jag ska ge den virtuella upplevelsen:

Du har en mamma. Du har en pappa.
Din mamma har en mamma och en pappa. Din pappa har en mamma och en pappa.
Din mammas föräldrar kallas mormor och morfar. Din pappas föräldrar kallas farmor och farfar.
Antagligen(Förhoppningsvis) så har dina mor- och farföräldrar någon gång haft en mamma och pappa.

Här kommer min fundering.
Din mammas pappas pappa - Vad kallar man han? Gammelmorfar? OK, men vad kallar man då din pappas mammas pappa? Gammelmormor? Gammelfarmormor? Gammelmorfarmor? Gamoelmormoemormoeoamoeormaepgäomalgamäfölgamdöf?

ERROR! står det i mitt huvud nu.

...

Jaja...
Ladies and gentlemen I give you Röyksopp!

Häppålä!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Guuud va djupt det blev!!!! :S

2009-11-12 @ 12:02:37
Postat av: T

Du kan inte hjälpa mig att lösa denna gåta då?

2009-11-12 @ 12:59:28
URL: http://tedo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0