Häppålä 2009, Cheeeeenane 2010!

Då kanske man får ta tillfället i akt och önska ett gott nytt då!
Jag kan inte påstå annat än att nyårsfirandet var av det vanliga slaget; Kanonmat bestående av en halv älg och en balja potatisgratäng, ett och annat klirr i glaset och tal som i början av kvällen bestod av fina ord till initiativtagaren och som sakta men säkert utvecklades till en originell version av rövarsången(http://www.youtube.com/watch?v=tKCmrR6gymA&feature=related)...
Denna nya årets afton spenderades i Sulvik där Jonatan hade slagit ut sina armar och bjudit in vänner och bekanta. Dagarna två som vi avnjöt i denna boning använde vi till korvgrillning, gitarrplink, hembränt och diverse rövarvisor.
På tolvslaget var samtliga i sällskapet glada i hågen och utropade gott nytt samt ett och annat nyårslöfte. Ett som jag snappade upp var Roberts löfte: Han skulle bli vegetarian. Hans resa började på topp. Han åt inget kött på hela nyårsnatten, kanonstart! Han höll sig ifrån även på frukosten på nyårsdagen. På hemresan stannade vi till på mcdonalds där vi skulle avnjuta något ur deras delikata meny. Robert gick taktfast fram till disken och beställde sin mat, trampade vidare till ett bord där han satte sig och började äta. Efter tre tuggor frågade jag hur det gick med hans nyårslöfte. Då spottade den lille professorn ut sin el maco, slängde köttet och åt brödet. high five!!!!!!


Nu sitter jag här och spanar ut över karlstads torg och hör hur babe muttrar något i sömnen... irowrou... Nu är det hälja! :)

Jag bjuder på tre bilder tagna i helgen:


Häppålä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0