Tough times in K-town

Jag sitter här och ser ut över vad vi en gång kallade stora torget, men som nu mera liknar en uttorkad sandstrand utan vatten. Öknen sträcker sig så långt ögat når.
Någonstans långt där ute skymtar jag något vackert. En oas av något slag. Palmerna växer och kommer närmre och närmre där jag sitter. Hallucinerar jag?
Nej...
Eller?
NEJ!
Jag kisar lite med ögonen och ser att oasen inte är inbillning utan verklighet! En tankbil har parkerat på stora torget. Folket jublar och rusar allt de kan med vad sina trötta och undernärda ben klarar av. Kön växer snart och blir kilometerlång. 

Kort sagt. Vill ni ha vatten så pallra er ut och ställ er i kö.

Från nwt.se:
Kommunen meddelar att man kommer att ställa ut tankbilar inom kort på Hammarö där vatten kan hämtas. Platserna de ställs ut på är Gunnarskärsgården, Skoghalls centrum och Ica Lövnäs. I Karlstad kommer bilar ställas ut på Stora torget, i Våxnäs centrum och i Ruds centrum.
So get your sorry hungover ass over there or die from dehydration!


- Häppålä!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Fantastiskt målande berättelse! :D

2010-03-20 @ 12:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0